2016 m. spalio 16 d., sekmadienis

Vaikų problemas padeda išspręsti psichoterapiniai žaidimai


Arūno Maniušio nuotr.
Šį įrašą pradėjau rašyti seminaro “Vaikystės psichoterapija – 2” metu.  Labai įdomu tai, kad šiame seminare dalyvauja ir vaikai, su kuriais lektorė-psichoterapeutė Olga Aniščenkova demonstruoja psichotechnikų pravedimą. Vaikams yra įrengtas atskiras kambarys, kuriame ir vyksta darbas su jais, operatorius filmuoja ir vaizdas tiesiogiai transliuojamas didžiuliame ekrane salėje seminaro dalyviams.  Savaime suprantama, kad Olga psichotechnologijas įvilko į pasakų rūbus ir su vaikais tiesiog žaidė.  Taip atliekami žaidimai turi psichoterapinį poveikį.

Kaip pavyzdį papasakosiu psichotechnologiją, kuri buvo atliekama su 7 metų mergaite. Ši psichotechnologija buvo skirta darbui su subasmenybėmėmis, o kitaip sakant su savęs vaizdiniais, kurie atsako į klausimą “Koks aš esu?”. Olga pasiūlė mergaitei pažaisti pasaką apie fėjas.  Mergaitė noriai sutiko. 

-Nupiešk ar nulipdyk vaikutį, kuris ką tik gimė. – pasiūlė Olia.
Mergaitė nulipdė.
-O dabar atėjo pikta fėja, kuri nusprendė jį užburti. Nupiešk ją (mergaitė nupiešė). Piktoji fėja nori paversti vaikutį kažkuo negeru. Kuo?
-Drambliuku.
-Koks bus drambliukas?
-Pilkas.
-O koks yra pilkas drambliukas? Liūdnas? Išsigandęs?
  Bijantis būti savimi?
-Aha.
-Nupiešk arba nulipdyk piktą burtą, kurį duoda piktoji fėja vaikiukui.
Mergaite nulipdė iš plastilino kažkokią figūrėlę, kuri padedama šalia nulipdyto vaikučio.

Olga tęsė žaidimą:
-O dabar pas mažylį ateina geroji fėja, kuri yra kur kas stipresnė už piktąją fėją, ir ji gali atšaukti piktąjį burtažodį.
  Nupiešk gerąją fėją. 
Mergaitė nupiešė fėją su stebuklinga lazdele. Olia dar kartą pasitikslino, ar tikrai geroji fėja yra stipresnė, ir gavusi teigiamą atsakymą, tęsė žaidimą.
-Geroji fėja liepia piktajai fėjai išeiti, o piktąjį burtą paverčia kokia tai dovana.
  Kokia tai bus dovana? Nupiešk arba nulipdyk.
Mergaitė vėl nulipdo figūrėlę iš šviesaus plastilino. Olia ją pagiria ir patikslina, koks pasidarys žmogutis, gavęs tokią dovaną.
  Mergaitė atsako, kad jis bus linksmas, laimingas.
-O dabar įsivaizduok, kad turėdamas tokią dovaną mažas žmogutis išauga. Nupiešk arba nulipdyk jį, koks jis taps užaugęs.
 
Mergaitė nulipdo šviesią figūrėlę.

Ir visai nesvarbu, kad visi lipdyti ar piešti vaizdiniai buvo daugiau simboliniai, nei kruopščiai padaryti.  Vaikas pasineria pilnai į žaidimo procesą.  Jo pasaulyje plastilino gabaliukai tampa gyvomis būtybėmis.  Jis pats susitapatina su pasakos veikėjais. Ir nuostabiausia tai, kad tie teigiami pokyčiai, kurie vyksta su žaidimo personažais, vyksta kartu ir su juo pačiu.

Čia aprašiau (nepilnai) tik vieną žaidimą psichotechniką, o jų yra visa sistema, pagal kurią žingsnelis po žingsnelio teigiami pokyčiai yra įtvirtinami vaiko pasąmonėje.  Nuostabiausias ir svarbiausias dalykas yra tas, kad jie įsitvirtina pasąmonėje, ir tolesnis žmogaus vystymasis vyksta ant sveiko pagrindo.

Ir dar pridursiu, kad seminaro dalyviai taip pat turėjo galimybę atlikti psichotechnikas, naudodami plastiliną ir spalvotus flomasterius.  Keletas seminaro dalyvių po pirmos dienos seminaro prisipažino, kad po šių psichotechnikų atlikimo aiškiai jaučia, kad su jais vyksta dideli pasikeitimai.  Man beliko tik pridurti, jog tai reiškia, kad jie rimtai dirbo.
Psichologas padės! Paslaugos. Kontaktai

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą