2017 m. sausio 30 d., pirmadienis

Užtenka tiesiog patikėti


Papasakosiu vieną iš mano mėgstamiausių alegorijų, kurioje parodoma, kaip daug kas gyvenime priklauso nuo savivertės.  Pasakojimo herojei prireikė kito žmogaus tam, kad ji galėtų įgyti aukštą savivertę.  Pridursiu, kad tam kito žmogaus nereikia – užtenka tiesiog patikėti.

Du jaunuoliai­­­­­­­­­­­­­­­­­­ nusprendė paieškoti laimės tolimuose kraštuose. Tapę jūreiviais išplaukė į kelionę po pasaulį, kol išsilaipino vienoje saloje. Čia juos sutiko draugiški čiabuviai. 

Saloje gyvenančios genties valdovas turėjo dvi dukteris. Vyresnioji buvo tikra gražuolė, o jaunesnioji – tiesiog negraži.

Vienas iš jaunuolių pareiškė, kad jis surado čia savo laimę ir pasiliks saloje: jis nusprendė vesti vieną iš valdovo dukterų.  Jo draugas pritarė sprendimui:


- Žinoma, vesk vyresniąją! Ji tikra gražuolė. Būsi su ja laimingas.

Į ką jaunuolis atsakė:

-Ne! Aš vesiu jaunesniąją. Taip liepia man mano širdis.

Antrasis jaunuolis atsisveikino su draugu ir leidosi toliau į kelionę, o pirmasis nupirko 10 karvių  ir jas nuginė genties valdovui. Būtina pridurti, kad saloje buvo paprotys, pagal kurį jaunikis, prašydamas dukters rankos, turi pristatyti jos tėvams 10 karvių kaip išpirką.

Pamatęs tiek karvių genties valdovas su džiaugsmu sutiko atiduoti vyresniąją dukrą, tačiau jaunuolis paprašė jaunesniosios.

Tėvas sutriko:

- Jei apsisprendei vesti mano jaunylę, tai užteks ir trijų karvių, nes ji neverta tokios išpirkos.
- Ne, - nesutiko jaunikis. – ji verta, ir aš noriu, kad priimtum visas dešimt karvių!

Nenoromis valdovas sutiko su jaunuolio reikalavimu, įvyko vestuvės, ir jaunuolis su išrinktąja apsigyveno kartu.

Po kelerių metų antrasis jūreivis plaukė pro salą ir nusprendė aplankyti čia pasilikusį draugą.  Į namus jį įleido nuostabaus grožio moteris.  Pasisveikinęs su draugu, antrasis jaunuolis išreiškė savo pastebėjimą:

- Matau, kad paklausei manęs ir vedei vyresniąją.

-Ne, - atsakė namų šeimininkas. – jaunesnę.

Svečias išpūtė akis:

- Negali būti! Kaip atsitiko, kad tikrai negraži jaunylė tapo gražuole?

-O tu pats jos ir paklausk. – nusišypsojo pirmasis jaunuolis.

Nutaikęs progą, svečias prisiartino prie gražiosios namų šeimininkės ir paklausė:

- Atsiprašau už nekuklų klausimą.  Aš mačiau, kokia jūs buvote prieš vestuves, ir neatsistebiu, kokia gražuole tapote po vestuvių.  Sakykit, kaip atsitiko, kad įvyko toks nuostabus jūsų pasikeitimas?
Jaunoji žmona maloniai nusišypsojo ir atsakė:

- Kai mano vyras tėvui sumokėjo dešimties karvių išpirką, aš pagaliau supratau, kad esu to verta!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą