2017 m. liepos 8 d., šeštadienis

Šviesoforo taisyklė padės išvengti klaidingų sprendimų


Mes visada visada skubame.  Skubame taip, kad nebelieka laiko susimąstymui.  Daugumoje atvejų veikiame automatiškai, net nepagalvodami, ar tikrai tai geriausias  būdas.  Ar tikrai aš to noriu.  Ar nėra kitų variantų, kurie sutaupytų ir laiko ir energijos, O ir pinigų.

Paskubėję priimti sprendimus, galime visai į šoną nuvažiuoti, įsigyti mums nereikalingų daiktų, padaryti gyvenimiškas klaidas, kurių pasekmes reikės ilgai srėbti. Gerai dar, jei klaidą bus galima ištaisyti.  O jei ne...

Prof. Sergejus Kovaliovas siūlo labai paprastą būdą, kuris padės žmogui išvengti esminių klaidų.  Profesoriaus nuomone, šis būdas turėtų būti mokomas mokykloje, kad nuo mažumės vaikai sugebėtų apmąstyti savo pasirinkimus.  Tai – „Šviesoforo taisyklė“.


Raudona šviesa

Stop! Prieš priimant sprendimą, net jei tave skubina (ir ypač, jei tave skubina), pasakyk sau: „Stop!”.  Pasakyk, kad tau reikia laiko apgalvojimui, kad nesi pasirengęs priimti sprendimo, kad tau reikia pasitarti, kad nori įvertinti kitus variantus, kad dabar neturi laiko (pinigų, nuotaikos ark t.).  Svarbiausia – leisti sau sustoti

Geltona šviesa

Visų pirma mintyse (o dar geriau raštu) įvardink problemą.  Kaip tai sudaro tau problemą?  Kokia ji?  Kaip ji susijusi su tavimi?  Kokios gali būti pasekmės? 

O antra, - kokie yra mano tikslai, ir ar sprendimas padės įgyvendinti mano norus, ar jų išsipildymą atitolins. Ar man tai naudinga? Ar tai yra būtent tai, ko aš noriu?

Ir trečia – ar yra kitų būdų, kaip išspręsti iškilusią problemą. Surask ir įvertink dar kelis variantus, kad galėtum pasirinkti tau geriausią. Gali būti, kad ir pirmasis variantas yra tinkamas, bet gal yra tau geresnių?

O dabar, priimk sau tinkamą sprendimą ir junk žalią šviesą.

Žalia šviesa

Sprendimas priimtas, tad gali ramiai ir drąsiai veikti.

Pavyzdys

Aš neduosiu elementaraus pavyzdžio, kai pardavėjas mums ką tai siūlo ir ragina pirkti, nes ryt baigsis nuolaidos laikas.  Ir aš pati ne kartą esu paskubėjusi ir nusipirkusi nereikalingų ar nevisai tinkamų daiktų. Buvo laikas, kai save vadinau reklamos auka. Dabar to beveik nepasitaiko.

Galite įsivaizduoti, kad pasinaudoję “Šviesoforo taisykle”, kai paskambina telefoninis sukčius, jūs tikrai neužkibsite ant jų gudriai metamo kabliuko.

Pavyzdys bus paprastas ir kasdieniškas, dažnai pasitaikantis.  Užsimanau suvalgyti šokolado plytelę. Prisimenate raudoną šviesą?  Sakau sau: “Stop!”

Tada uždegu geltoną šviesą.  Problema, kad mane vis dar traukia saldumynai.  O mano tikslas – sulieknėti.  Kokie yra būdai išspręsti šią dilemą:
*suvalgyti agurką
*išgerti stiklinę vandens
*išsivalyti dantis
*jei labai labai labai norisi, tai prieš tai padaryti 50 atsilenkimų pilvo presui, ir jei tada vis dar norėsis, suvalgyti šokolado plytelę.

Išsirenku sau tinkantį variantą (šiandien išsirinkau išgerti vandens) ir – pirmyn! Jungiu žalią šviesą. Įsipilu vandens ir geriu.

Sėkmės naudojantis „Šviesoforo taisykle”!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą