2017 m. balandžio 26 d., trečiadienis

Kuo skiriasi raportas nuo paprasto kontakto bendravime


Tikriausiai jums teko girdėti tokį terminą „raportas‘, tačiau kuo jis skiriasi nuo kontakto, vargu ar daugelis galėtų paaiškinti.

Prof. S. Kovaliovas tai apibūdina labai paprastai. Kontaktas - tai kvietimas šokiui.  O raportas – tai pats šokis, kurio metu partneriai šoka tarytum darnus vienis.

Raportas - tai gilus pasitikėjimo vienas kitu jausmas, sudarantis sąlygas puikiam kontaktui ir geram užduočių įvykdymui.

Žmonės žino, kada jie yra raporte, tačiau paprastai negali paaiškinti, kaip jie pasiekia tokio lygio kontaktą, bei nežino, ką daryti, jei raporto lygis krenta.

Raportas atsiranda, kai mūsų vidiniai pasauliai susijungia arba tinka vienas kitam. Žmonės lengviau pasiekia raportą, jei jaučiasi lyg stovėdami ant to paties pagrindo.

Raporto lygį gali pakelti prisitaikymas prie kito žmogaus pozos, gestų, balso intonacijos, tono, tempo ir pan., o taip pat prie pokalbio turinio.

Kartais būna naudingas raporto nutraukimas.  Pavyzdžiui, tada, kai reikia nutraukti nenorimą bendravimą ar kai reikia pakeisti užstrigusios komunikacijos eigą.

Geras raportas padeda gražiai ir elegantiškai vesti pokalbį norima linkme. Iš pradžių reikia prisijungti (prisitaikyti) prie pašnekovo, o tada, keičiant pozą, gestus, balsą ir t.t. galima pereiti prie to žmogaus vedimo norima linkme.

Norint pasiekti aukšto lygio raportą, reikia prisijungti prie kito žmogaus interesų, įsitikinimų ir vertybių.

Norint sukurti raportą su kitu žmogumi, būtina būti raporte su pačiu savimi. Jai mūsų vidiniame pasaulyje yra konfliktas, raporto su kitu žmogumi greičiausiai nepavyks sukurti.
pagal S. Kovaliovą iš knygos "Efektyvaus vadovavimo NLP"

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą