psichologijos mokslų daktaras, filosofijos daktaras, profesorius
Inovacinių psichotechnologijų instituto generalinis direktorius,
Praktinės psichoterapijos centro mokslinis vadovas
The Genius of Alexander, Louise Elisabeth Vigee-Lebrun (1755-1842) |
Nuo to laiko, kai
pasirodė A.Puškino „Mocartas ir Saljeri“ (o iš esmės, gerokai anksčiau)
žmonija atkakliai bandė išspręsti labai įdomią „genijaus ir piktadario“ (kaip
tai įvardijo literatūros šviesulys) problemą. Tai yra, bandė suprasti ir
paaiškinti keistą fenomeną: žmonės,
kurie pasižymėjo, švelniai tariant, nelabai aukšta morale (pavyzdžiui, žymiojo lordo Bairono biografija), sugebėjo
sukurti kūrybinio genialumo šedevrus (pavyzdžiui, paminėto autoriaus „Čaild
Haroldas“.).
Mano žiniomis, atsakymas taip ir nebuvo rastas. Juk žmonės, iškėlę
šį klausimą, nesuprato to, ką aš atradau
integraliniame neuroprogramavime (INP). Taip yra todėl, kad kuria žmogaus Esybė, o
gyvena pirmasis „Aš“, kuris neretai būna ne paties aukščiausio lygio.
Paaiškinsiu savo mintį. Pagal INP teoriją egzistuoja keturi
pirmieji „Aš“, ir juose nuosekliai vystydamasi žemiškame pasaulyje pasireiškia
tikroji žmogaus Esybė. Ego, kuris, bendrai paėmus, yra
klaidinga savęs identifikacija, perpildyta susireikšminimu ir nepilnavertiškumu.
Įvaizdis – rolių ir kaukių rinkinys,
amplua. Individualybė – tikrasis asmens savitumas. Ir Asmenybė – tikrojo mūsų „Aš“ atributas žemiškajame pasaulyje.
1. Ego
|
2. Įvaizdis
|
4. Asmenybė
|
3. Individualybė
|
1 pav. Keturi žmogaus pirmieji „Aš“
O toliau viskas paprasta. Idealiu atveju, „genijaus ir
piktadario“ problemos išvis nėra tada, kai Esybė realizuoja savo kūrybinį
potencialą Asmenybės lygio žmoguje. Pavyzdžiui, kaip A.Solženycinas. Tačiau Aukščiausiasis negali laukti, kol visi
potencialūs kūrėjai pasieks šį lygį. Negali laukti ir jų Esybė, tad, net būdama įkalinta siaurame Ego pasaulėlyje, ji
siekia save išreikšti. Kitaip nebus
pasiektas „kelionės į materialųjį pasaulį“ tikslas, o komandiruotė, trunkanti
visą žmogišką gyvenimą, liks beprasmė. Tokiu būdu žmogiškasis Kūrėjas (šiuo
atveju ne Dievas, o genijus) gana dažnai neprilygsta savo kūriniui. Už tai jis
sumoka savo palyginus trumpu, pilnu patologijų gyvenimu. Jo pirmasis „Aš“
paprasčiausiai neatlaiko įtampos, kurią sukuria Esybė. Ir sudega genijus kaip
transformatorius, nepritaikytas tokio galingumo srautui. O tie kūrėjai, kurie
dera su savo kūryba, gyvena kur kas ilgiau.
Čia yra dar vienas pakankamai svarbus momentas. Anot Platono
kiekvienas iš mūsų Ten gauna savo Daimoną, jis ir yra Genijus (išskirta
S.K.). Išeina taip, kad žmogus tikru kūrėju tampa tik tada, kai
atsibunda jo Daimonas. Praktiškai tai dažniausiai atsitinka trečiame lygyje,
kai žmoguje pasireiškia (iš esmės, pirmą kartą pasirodo) ne tik Individualybė,
bet kartu ir jo Siela (2 pav.).
1. Kūnas
|
2. Protas
|
4. Dvasia
|
3. Siela
|
2 pav. INP dalykinės sritys
Iš rusų k. , autoriui leidus, vertė Linga Švanienė
Praktinės psichoterapijos centro prie S.Kovaliovo vadovaujamo Inovacinių psichotechnologijų instituto specialistė
Praktinės psichoterapijos centro prie S.Kovaliovo vadovaujamo Inovacinių psichotechnologijų instituto specialistė
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą