Lingos Švanienės nuotr. |
Sveika,
Puikiai
suprantu tavo rūpestį, nes pati esu buvusi tiek vaiko, norinčio mesti muzikos
mokslus, tiek mamytės, įkalbinėjančios sūnų tęsti mokymąsį muzikos mokykloje, pozicijose.
Įsivaizduoju tuos kylančius klausimus, į kuriuos sunku rasti atsakymus. Gal auga didis muzikantas, kurį reikia
paskatinti ir palaikyti pažinties su instrumentu pradžioje? O gal vaiko gyvenimo kelias visiškai kitas, o
įdėtas pastangos nevertos pastangų, kai baigęs muzikos mokyklą žmogus daugiau
neprisilies prie instrumento?
Pabandykim
į muzikos mokymą pažiūrėti iš įvairių pusių.
Ko nenori vaikas?
Visų
pirma svarbu išsiaiškinti, ką reiškia, kai vaikas sako, kad nenori lankyti
muzikos mokyklos. Gal jam nepatinka
akordeonas, o mieliau pūstų saksofoną ar brazdzintų gitarą? Į šiuos klausimus berniukas negalėtų tvirtai atsakyti,
nes jis neturi patirties.
Tai
nereiškia, kad dabar jums teks kasmet pirkti naujus instrumentus. Tačiau
įsiklausyti į vaiką ir išgirsti, kas būtent jam nepatinka, verta. Viena mano pažįstama pasakojo, kad jos sūnus
nenorėjo mokytis groti pianinu todėl, kad kiti vaikai į muzikos mokyklą eidavo
išdidžiai nešdamiesi instrumentus, o jis – tuščiomis rankomis.
Vaiko ir mokytojo duetas
O gal
bėda ne tiek instrumete, o tame, kad mokytojas neranda bendros kalbos su vaiku?
Išsiaiškink, kas būtent vaikui nepatinka.
Gal jis mušamas per pirštus, baramas, vadinamas netinkamais žodžiais? Verta pasikalbėti su mokytoju, išreikšti jam
savo dvejones, sužinoti, kaip jis mato situaciją iš mokytojo pozicijos.
Apsisprendus tęsti mokslus, ir ateityje reikėtų derinti su mokytoju vaiko
skatinimo, palaikymo veiksmus.
O gal
verta būtų paieškoti mokytojo fanato, kuris pats degtų muzika ir mokėtų tuo uždegti
vaikus?
Muzikos mokykla ar kitos muzikos
mokymosi formos
Vargu
ar reikia aiškinti, kad muzikos mokymasis turi įtakos visapusiškam vaiko
vystymuisi. Tačiau muzikos mokykloje be
mokymosi groti pasirinktu instrumentu yra papildomos privalomos pamokos, tad
krūvis vaikui susidaro didelis.
O
lavintis muzikoje galima ir lankant privačias muzikos pamokas, mokyklos chorą
ar ansamblį, šokių būrelį, arba, tarkim, „Yamahos“ muzikos pamokas. Būdų, kaip draugauti su muzika, yra įvairių,
tad galima pasirinkti, kas labiausiai tinka.
Muzika ar kas kita
Jau
aukščiau paminėjau, kad muzikalumas gali būti lavinamas ne tik mokantis groti
kokiu tai instrumentu, bet ir šokant, dainuojant. Tačiau, gali būti, kad vaikas nori piešti,
lipdyti, o gal turi potraukį sportuoti.
Versdami jį mokytis muzikos, užversim kelius kitų gabumų vystymui.
Tad
vėl kviečiu įsiklausyti į vaiką. Jei jis
pakankamai tvirtas muzikos pamokų
atmetime ir nori išbandyti save kitose veiklose, sakyčiau, kad verta jo
paklausyti. O jei vaiko nenoras susijęs
su tingėjimu ir, metęs muziką, jis visą laisvą laiką sėdės prie televizoriaus
ar žais kompiuterinius žaidimus, tai jo paties labui naudinga nukreipti
vaiką į veiklą, praturtinančia jį
visapusiškai. Tokia veikla gali būti ir
muzikavimas.
Tėvų vaidmuo
Iš
tavo laiško matyti, kad vaiko muzikiniam lavinimui per praėjusius metus įdėjai
daug pastangų. Vežiojai jį į pamokas per
pusę miesto, gaišai savo laiką. Aš dar
pridėsiu, kad investavai šeimos pinigus, mokėdama už pamokas bei nupirkdama
akordeoną. Įsivaizduoju, kad tau teko ir
padėti jam mokytis groti, kontroliuoti, kad laiku būtų atliekamos namų
užduotys.
Jei
apsispręsi sūnelį toliau mokyti muzikos, įvertink ir savo laiką, lėšas bei
energiją, kuriais teks prisidėti prie šio reikalo. Ar esi tam pasiruošusi?
Ir
dar vienas svarbus klausimas – ar sūnelio mokymas groti akordeonu nėra susijęs
su tavo pačios neišsipildžiusia svajone tapti muzikante. Jei taip, tai kviečiu leisti mažajam žmogui
eiti savo keliu. Jis atėjo į Žemę tam,
kad gyventų savo gyvenimą, o ne tam, kad vykdytų tėvų lūkesčius.
Pralaimėjimas ar
patirtis
Suprantu,
kad gali būti gaila nubraukti tavo ir tavo sūnaus įdirbį, visus metus mokantis
muzikos. Tačiau tai nėra visiškas
pralaimėjimas. Jau besimokydamas vaikas
gavo patirties ir muzikos pradmenis, vystė klausą, ritmą, o tu aktyviai prie to
prisidėjai ir realizavai save kaip gerą mamą, kuri tinkamai rūpinasi savo vaiko
vystymusi.
Kviečiu
nedaryti ryškios takoskyros tarp pergalės ir pralaimėjimo, nes į tariamas
nesėkmes pažiūrėjus kaip į įgytą patirtį ar kaip į pamoką, jas galima sėkmingai
panaudoti kelyje į savo svarbiausius tikslus.
Šiuo atveju tai gali būti tinkamų sąlygų sudarymas vaikui pažinti savo
polinkius, save, pasaulį.
Tad
nesvarbu, ką nuspręstum dėl vaiko užklasinės veiklos, tu sėkmingai išliksi
puikia mama.
Kad ir kaip mamos norėtų, jog vaikas mokėtų groti pianinu, versti negalima. Jei vaikas neturi tam polinkio tai nieko gero iš to nebus.
AtsakytiPanaikintiKad ir kaip mamos norėtų, jog vaikas mokėtų groti pianinu, versti negalima. Jei vaikas neturi tam polinkio tai nieko gero iš to nebus.
AtsakytiPanaikinti