Arūno Maniušio nuotr. |
Šįkart pateikiami
klausimai ir atsakymai nėra paprasti, nes čia aiškinamasi specifiniai terminai –
morfinis laukas ir asmeninė erdvė. Jei profesoriaus paaiškinimų neužtektų,
galima paskaityti jo rekomenduojamą knygą.
Šio tinklaraščio tikslas yra ne dėstyti teorinius pagrindus, o sudominti
tuo, apie ką ne tik kalbame integraliniame neuroprogramavime, bet ir pritaikome
psichoterapiniame darbe.
Seminaro dalyvio klausimas:
Kuo
skiriasi morfinis laukas nuo asmeninės erdvės?
(Asmeninės erdvės
terminą įvedė prof.S.Kovaliovas, išplėsdamas ir patikslindamas Luko Derkso
socialinės panoramos terminą. Asmeninė
erdvė apima ne tik horizontalias pasąmonės projekcijas, bet ir vertikalias,
kurios netelpa į „panoramos“ termino supratimą.
LŠ paaiškinimas)
S. Kovaliovas
atsakė: Asmeninė erdvė ir morfinis laukas – skirtingi dalykai. Tarytum bandytumėte
palyginti pirštą ir dar kuo nors. Morfinis
laukas – tai vientisas laukas, kuris vienija visas Visatos būtybes. Plačiau
apie tai galite paskaityti Linn Mak-Taggart „Laukas. Paslaptingų Visatos jėgų
paieška“. O asmeninės erdvės fenomenas yra vienas iš jūsų būties kodavimo šioje
tikrovėje būdų.
Jų nereikia maišyti. Tai lyg aiškintum: „Žinote, aš turiu Mersedesą ir
traktorių. Kodėl mano traktorius
nevažiuoja taip greitai, kaip Mersedesas?“. Ogi todėl, kad jis - traktorius. Skirtumas
tarp morfinio lauko ir asmeninės erdvės yra kur kas didesnis.
To paties seminaro
dalyvio papildomas klausimas: Ar aš teisingai suprantu, kad, jeigu viskas
tvarkoje mano asmeninėje erdvėje, tai dar nereiškia, kad ir morfiniame lauke
bus viskas tvarkoje.
S. Kovaliovas
atsakė: Nieko panašaus! Tvarka – supraskite, dalykas savotiškas. Kaip prisimenate, yra šeši gyvenimo lygiai.
Ar jūs esate tikras, kad jūsų gyvenimo lygis yra šeštas? Ne. Štai ir viskas… Vadinasi, jūs esate
atitinkamai adaptavęsis tame lygyje, kurį įstengėte pasiekti. Dauguma žmonių
toliau socialinio lygio (antrasis lygis – LŠ) neina. Dauguma žmonių neužbaigia
adaptacijos. Bet jei pasitaikys galimybė
jus stumtelėti aukščiau, jus stumtelės, štai ir viskas.
Jūs užmiršote
vertikalų aspektą. O mūsų metodologija
leidžia išskirti horizontalų ir vertikalų aspektus, kaip ir kitus dalykus, į
kuriuos jūs be reikalo nekreipiate dėmesio, nes būtent tai ir apsprendžia bet
kokio reikalo efektyvumą. Jei turi gerą metodologiją, teorinius pagrindimus,
modelį - efektyvumas yra
garantuotas. Viso to neturint – nieko gero
nebus. Tačiau tai nereiškia, kad jūs turite be galo vien teoretizuoti, tačiau
teorija yra svarbi.
Kvantinio susietumo (entalgement) principas sako, kad nušvitus mokytojui, prašviesėja ir jo mokinių akys.
AtsakytiPanaikinti(kam, vis tik, neprašviesėja - tas ne mokinys)