2016 m. rugsėjo 20 d., antradienis

Esu kariškis: bijau karinių veiksmų, kenčiu dėl išsiskyrimo su mergina


Arūno Maniušio nuotr.
Sveiki,

nežinau net nuo ko pradėti... Ogi tikriausiai pradėsiu nuo to, kad esu kariškis, ir žinant šiuo metu vyraujančią situaciją Ukrainoje, tai su lyg kiekviena diena didėja tikimybė, kad teks ir man pačiam išvyktį į tą kraštą, tai kelia tikrai nemažai baimės, bet neskaitant to, išsiskyriau ir su mergina, kaip ištverti visą tai, ką patartumėte? Iš anksto ačiū. 

Rimantas (vardas pakeistas)
2014-09-09



Labas, Rimantai,

Laiške palietėte dvi šiuo metu jums aktualias temas: baimę, kylančią dėl to, kad gali tekti dalyvauti kariniuose veiksmuose, ir skausmą, kurį išgyvenate dėl išsiskyrimo su mergina.  Natūralu, kad kiekviena iš įvardintų situacijų jau pati savaime sukelia daug įvairių nemalonių jausmų.  Tačiau taip gavosi, kad jos užklupo jus vienu metu, rezonavo ir taip sustiprino viena kitą. Suprantu, kad išgyventi visa tai gali būti iš tiesų nelengva.

Baimė yra natūralus jausmas ir ji gali būti naudinga: padės išlikti budriam sudėtingose situacijose, išlaikys reikiamą susikaupimą, dėmesį, sprendžiant neįprastus uždavinius, padės žaibiškai reaguoti, kilus pavojui.  Tačiau per didelė baimė tik trukdys – kaustys mintis ir veiksmus arba kels paniką ir iššauks neadekvačius veiksmus esamoje situacijoje.  Tai gali tapti pavojinga ne tik jums pačiam, bet ir tarnybos bičiuliams.

Aš nežinau visų karinės tarnybos ypatumų, todėl priimkit sprendimus pagal esamas galimybes. Informaciją apie kariams teikiamą psichologinę paramą rasite adresu http://kariuomene.kam.lt/lt/mokymas/l2.html.  Taip pat galite paskambinti anoniminės psichologinės pagalbos kariams telefonu 8-800 70123 (darbo dienomis darbo metu).  Jei lengviau mintis išreikšti raštu, parašykite laišką ir išsiųskite anoniminei psichologinei pagalbai el.paštupsichologai@mil.lt.

Tuo pačiu kviečiu būti atidžiam savo jausmams, kurie gali signalizuoti, jog kažkokia veikla jums tiesiog netinka. Gal geriausiai savo sugebėjimus įgyvendintumėte mokymų ar kitose karinės tarnybos srityse, nesusijusiose su  dalyvavimu tiesioginiuose kariniuose veiksmuose? O gal jums labiau tiktų susirasti savo vietą civiliniame gyvenime?  Į šiuos klausimus sau galite atsakyti tik pats.  Bet koks jūsų sprendimas nereikš, kad esate kažkuo blogesnis už kitus.  Kiekvienas geriausiai pasireiškia būdamas savo vietoje.

Užjaučiu dėl to, ką jums tenka išgyventi, netekus draugystės su jums svarbia mergina. Išsiskyrimas su mylimu žmogumi pagal patiriamą stresą prilyginamas artimo žmogaus mirčiai. Kviečiu neužsidaryti savo skausme ir apie tai, kaip jaučiatės, kalbėtis su žmogumi (ar žmonėmis), kuriuo pasitikite ir kuris stengsis jus suprasti ir palaikyti. Išsipasakojimas paprastai sumažina vidinę įtampą, darosi lengviau rasti sau geriausius sprendimus.

Nelikite vienas su savo nelengvais jausmais.  Ieškokite būdų, kurie galėtų palengvinti išgyventi sunkų laikotarpį.  Pagalbą tikrai rasite, jei jos ieškosite.

Linkiu jums stiprybės!

Psichologaspad

1 komentaras:

  1. AR JŪS VYKSTATE BET KOKIAM SUNKUMUI GYVENIMOJE IR NORITE, KAD TRŪKSTANČIO SPRENDIMO KONTAKTAS DR. AJAYI, JIS YPATINGAS VERBOS LYGINYS „Viber“ ar „WhatsApp“: +2347084887094 arba el. Paštas: drajayi1990@gmail.com

    Mano vyras planavo skirtis su manimi sakydamas, kad jam atsibodo mūsų sąjunga, buvau nustebinta, nes tai staiga atsirado ir mano instinktas man pasakė, kad kažkas negerai, vėliau sužinojau, kad mano vyras turi moterį lauke, aš to paklausiau , jis labai supyko ir pasakė, kad būtent todėl jis nori, kad mes išsiskirtume, jis paliko namus 6 mėnesiams, kai pamačiau raginimo vedėjos daktarės Ajayi kontaktą, moteris paaiškino, kaip ji galėjo pastoti ir turėti savo vaiką vartodamas vaistažoles po 9 metų santuokos, aš užmezgiau jo kontaktą ir paaiškinau jam savo situaciją su vyru, jis man pasakė, kad mano vyru manipuliuoja tamsi jėga, jis man pasakė kai kuriuos dalykus, kuriuos turėjau padaryti ir atlikti burtą, septynios burtų dienos, kai mano vyras grįžo namo ir nuplėšė skyrybų dokumentą, dabar mes visi gyvename laimingai, dėka daktaro Ajayi. Nesigėdykite savo problemų, ieškokite pagalbos ir ją išspręskite.

    AtsakytiPanaikinti