2016 m. rugsėjo 30 d., penktadienis

Smulkmenos, prailginančios žmogaus gyvenimą

L.Švanienės nuotr.
Šiuo metu perskaitinėju V.Serkino „Šamano juokas“, todėl ir vėl noriu pasidalinti su tinklaraščio skaitytojais man reikšmingais pastebėjimais.  Atrodo, kad supratau, jog ilgaamžiškumui įtakos turi ne tik prasmių turėjimas ir tinkamas rūpinimasis fiziniu kūnu ir psichika. Tai tūkstančiai mažų dalykėlių, kurie kartojami diena iš dienos.  Pateikiu ištrauką iš minimos knygos (vertimas iš rusų kalbos mano).
 

Šamanas jau kelinta para sėdėjo prie mano kompiuterio, trumpam atsitraukdamas pavalgyti ir pamiegoti. Mes beveik nekalbėjome. Suprasdamas šamaną, kuris pirmą kartą susidūrė su kompiuteriu, savo užrašus pasidarydavau katedroje. Todėl nustebau, kai, rišdamas batų raištelius, išgirdau, kad jis kažką sako.
-Stok!
-Tu sakai man ar kompiuteriui?
-Tau. (Šamanas sėdėjo nusisukęs, o jo pirštai neskubėdami barbeno klaviatūrą, tęsdami „Civilizacijos“ vystymą.).
-Ką turi omenyje?
-Tu manęs prašei papasakoti apie pratimus, turinčius įtakos ilgaamžiškumui.
  Štai vienas iš jų: aukis batus stovėdamas.
-Bet man patogiau, sėdint.

-Dabar,
  užsirišdamas batus, tu retkarčiais atsisėdi ant kėdės.  Po metų šiam reikalui jau turėsi tam skirtą kėdutę.  Dar po metų – prie kėdutės papildomai įsigysi suoliuką, kad tau nereikėtų lenktis. Artėjant septyniasdešimtmečiui, tu jau nebesugebėsi savarankiškai apsiauti.
-Sutinku. (Aš atsistojau ir aviausi pasilenkęs.) Tačiau nejaugi tai yra pratimas, turintis įtakos ilgaamžiškumui...
-Būtent tūkstantis tokių smulkmenų ir turi įtaką ilgaamžiškumui.
-Ar dar ką nors pastebėjai mano miestietiškame gyvenime?
-Taip.
  Tu lėtai vaikštai.  Vaikščiok greičiau vidutinio.
-O dar?
-Tu jau supratai esmę.


Psichologas padės! Paslaugos. Kontaktai

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą