2016 m. lapkričio 15 d., antradienis

Pasakojimas apie save, panaudojant 7+/-2 principą

Čia - aš. A. Kubaičio nuotr.
Psichoterapijoje įvairiems su žmogaus gyvenimu susijusių dalykų įvardinimams yra naudojamas 7+/-2 principas.  Tai reiškia, kad žmogus, nesugebantis pateikti nors 5 apibūdinimų, yra užsisklendęs, nepasitikintis savimi ir kitais.  Kita vertus, jei asmuo paberia, tarkim, 15-20 ar dar daugiau save išreiškiančių epitetų, dar nereiškia, kad jis yra galinga ir talentinga individualybė.  Taip greičiau pasireiškia jo nesugebėjimas išrinkti svarbiausius dalykus.

Nagi pasižiūrėkim, o kaip seksis man papasakoti apie save.  Taigi, pradedu :


1.     Aš esu įdomi moteris. Vis dar pasitaiko, kad save kuo nors nustebinu.

2.      Aš esu puiki mama savo dviem jau suaugusiems vaikams. Atsakingai sakau, kad esu puiki, nes sugebėjau juos paleisti (nors gyvenam kartu), o kartu mielai palaikau, jeigu jie to palaikymo prašo.
3.      Aš esu gera žmona.  Ir tai nereiškia, kad šokinėju apie savo vyrą.  Ilgame ir visokiais įvykiais turtingame  bendrame gyvenime su savo  antraja puse buvo visko, bet aš išmokau ramiai priimti į mane šaudomus kaltinimus, suprasdama, kad kiekvienas kituose visų pirma mato save.
4.      Aš esu  Integralinio neuroprogramavimo psichoterapeutė.  Ir tam kartui šia tema geriau patylėsiu, nes jei pradėčiau kalbėti, tai nesustočiau iki kitos dienos  vakaro.
5.      Aš esu amžina studentė, kuri vis mokosi ir mokosi.  Jau net buvau pradėjusi galvoti, kad tai -  kažkokia patologija, tačiau vieno seminaro metu prof. S.  Kovaliovas  pagrasino, kad net nebandytume keltis puikybėn, nes tai prilygsta mirčiai, o nesiliautume augti ir tobulėti.  Vadinasi,  dar tikrai esu gyva.
6.      Aš esu Rašytojų akademijos klubo narė. Kadangi tik pradėjau lankyti rašymo kursus, šios savo asmenybės briaunos dar dorai nepažįstu.  Tikiuosi, bus malonu susipažinti.
7.   Ir dar aš esu irzli boba, kurioje gyvena tarakonai, šmirinėja pilkos pelės, vyksta vidiniai karai, lyja lietūs, pučia atšiaurūs vėjai, siaučia piktos bangos.
Turiu pasakyti, kad pridėjus septintą punktą, ėmiau labiau sau patikti. Be abejo, yra svarbu būti geros nuomonės apie save, tačiau būkime realistais.  Kaip neįmanoma išlikti švariam, braidžiojant po purvą, taip gyvendami Žemėje esame tik žmonės, o ne angelai.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą