Arūno Maniušio nuotr. |
Mielieji,
ką darote, kai kitas žmogus ima pasakoti jums savo bėdas, skaudžius
išgyvenimus?
Neretai
pasitaiko, kai klausydamas liūdnų istorijų, guodėjas pats persismelkia
negatyviomis emocijomis, kad paskui ilgai negali atsigauti.
O
kitas entuziastingai veržiasi nelaimėliui padėti, pradeda spręsti jo problemas,
bet ilgainiui gauna per nosį taip, kad įsižeidęs nusliūkina į šalį. O juk norėjo paties geriausio...
Kad
jums taip neatsitiktų, prisiminkit, kad pagalba kitam nebus efektyvi, jei
panaudosit nors vieną iš žemiau išvardintų dalykų:
- minimizuosit kito problemą
- sumenkinsit kito išgyvenamus
jausmus
- teiksite patarimus ir/arba
- siūlysite pagalbą, kurios žmogus
neprašo.
O
kokia tada turi būti efektyvus psichologinis palaikymas? Kviečiu ne tik išmokti žemiau išvardintą
schemą, bet ir pasipraktikuoti, nes garantuotai, reikalui esant, neišeis jums
iš karto.
1. Jausmų komunikacija („Suprantu,
kaip tu jautiesi...“)
2. Partnerio pasaulio supratimo
priėmimas („Tavo vietoje aš taip pat jausčiausi tokioje situacijoje.“)
3. Partnerio jausmų, situacijos ir
elgesio apibūdinimas („Įsivaizduoju, kaip baisu, kai...“)
4. Klausimas apie galimą pagalbą („Sakyk,
ar galiu aš kuo nors padėti?“)
5. Pasitikslinti, kokios konkrečiai
pagalbos norėtų partneris ir ar iš viso jam reikalinga pagalba.
Matote,
kaip viskas paprasta. Užtenka išmokti
formulę ir kalbėti savais žodžiais nurodyta tvarka. Nesistebėkite, kad neužilgo
apie jus ims kalbėti kaip apie jautrų supratingą žmogų.
Pagal
S. Kovaliovą iš jo knygos „Efektyvaus vadovavimo NLP“.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą