2017 m. birželio 13 d., antradienis

Bendraudamas nenaudok frazių, iškeliančių tave aukščiau už pašnekovą

Viena iš dažniausiai pasitaikančių nesusikalbėjimo priežasčių būna sąmoningas arba nesąmoningas vieno pašnekovo savęs statymas aukščiau už kitą. 

Jei kalbėtume tranzakcinės analizės kalba, tai sakytume, kad vienas prisiima Tėvo vaidmenį, o kitą nustumia į Vaiko poziciją.  O jei pasakyti visai paprastai, tai vienas iš pašnekovų pradeda kitą mokyti gyventi.

Žemiau pateiksiu keletą pavyzdžių, o tu, mielasis skaitytojau, pasistenk suprasti, ar tokios frazės nėra būdingos tau.


Aukščiau save statantis (o tuo pačiu nužeminantis pašnekovą) dažnai naudoja apibendrinančius žodžius kaip visada, niekada, visi, niekas. Pavyzdžiui:

Tu niekada manęs neklausai
Visi taip mano

Tu nieko nesupranti...
Niekas taip nesielgia...
Kalbi nesąmones...

Be to save statantis aukščiau už pašnekovą mėgsta kitus paauklėti , nurodinėti  ar pamokyti.

Tau reikėtų...
Išmok tinkamai elgtis... 
Turi suprasti...
Galvok, ką kalbi...

Pamokymai gali būti išreiškiami ir mandagesne forma, tačiau jų esmė yra lygiai tokia pati – save pastatyti aukščiau už kitą.  Pavyzdžiui:

Tu gi esi protingas žmogus...
Kaip jūs taip nesuprantate elementarių dalykų...
Galėtumei susiprasti...
Aš tavo vietoje...

Jei tau atrodo, kad čia tik paprastos dažnai naudojamos frazės, išversiu, kaip jas priima pašnekovo pasąmonė: „Jis man aiškina, kaip turiu elgtis.  Įsivaizduoja, kad viską žino... O pats koks...  Tegu man neaiškina.  Aš pats geriau žinau!”  Ir nuoširdaus pokalbio kaip nebūta.  

Tiesiog reikia prisiminti, kad geriausia su kitu bendrauti kaip su lygiu.  Tada jis jaus pagarbą sau, pasitikės jumis ir tuo pačiu atsilygins jums.

2 komentarai:

  1. Su visa pagarba jums ir jūsų burtininkams privalau visiems pasakyti šį liudijimą. Su kitais burtininkais jokių rezultatų nemačiau. Aš tiesiog norėjau pas jus ateiti anksčiau, iš jūsų gavau geriausią. Mano buvusio vyro nebuvo ten metus, aš eidavau visur ir pas kitus burtininkus pagalbos, bet rezultato nebuvo, kol draugas supažindino mane su daktaru Egwali. Po to, kai buvo atliktas susitaikymo burtas, pagaliau man paskambino iš jo. Jo stebuklai padarė stebuklus, o mano vyras grįžo kupinas meilės. Tai stebuklas! Jis staiga grįžo su gėlėmis, sakydamas, kad turėčiau jam atleisti, buvau tikrai šokiruotas, kai mano vyras klūpojo maldaudamas atleidimo ir kad aš jį priimsiu. Man labai trūksta žodžių ir džiaugiuosi, kad tu esi Dievas, kurį atsiuntė aš ir visa mano šeima. Ir dabar aš vėl esu džiaugsminga moteris. Labai ačiū dr. Egwali. Visiems, kurie ieško tikro rašybos būrelio, susisiekite su dr. Egwali savo el. Pašto adresu. Pašto adresas: (dregwalispellbinder@gmail.com). Taip pat galite susisiekti su juo tiesiogiai per „Whatsapp“ telefonu +2348122948392
    Jis tikrai yra garantuotas

    AtsakytiPanaikinti
  2. Šiandien daugybė žmonių patiria įvairių santykių skausmus, nes sunku atsisakyti tikros meilės, kartais apsimetame, kad mums viskas gerai, bet taip nėra. Norėdami gauti mylimąjį, mes taip pat stengiamės atgauti džiaugsmą ir laimę. Daktaras Egwali yra čia, kad padėtų sulaužytoms širdims, nes jis savo galingais meilės burtais sugeba atkurti jūsų buvusįjį ar atkurti meilės gyvenimą, nes aš tai išbandžiau ir tikėjau, kad šiandien esu gyvas liudininkas. Manęs prašo asmenys, turintys santuokos ar santykių traumų, kuo greičiau susisiekti su juo WhatsApp telefonu +2348122948392 arba atsiųsti jam el. El. Paštas /dregwalispellbinder@gmail.com

    AtsakytiPanaikinti