Kaip padėti
sūnui išlaikyti egzaminus? – kreipėsi į mane viena seminaro dalyvė. – Ar yra
kokių psichotechnikų, padedančių tai padaryti?
Į mane
žiūrėjo didžiaakė, smulkutė, jaunai atrodanti moteris.
- Kiek sūnui metų?- paklausiau.
-Šešiolika.
-O kokia problema? Jis labai nervinasi? Ar kaip tik priešingai – visiškai nekreipia dėmesio į besiartinančius egzaminus?
-Antrasis variantas. Visiškai nesijaudina, žiūri lengvabūdiškai.
-Jei jaunuolis nemato problemos, tai jam padėti negalima. Kaip galima padėti tam, kuriam pagalbos nereikia?
-Bet aš
labai jaudinuosi… Ir ypač dėl to, kad jis taip paprastai žiūri į egzaminus.- Kiek sūnui metų?- paklausiau.
-Šešiolika.
-O kokia problema? Jis labai nervinasi? Ar kaip tik priešingai – visiškai nekreipia dėmesio į besiartinančius egzaminus?
-Antrasis variantas. Visiškai nesijaudina, žiūri lengvabūdiškai.
-Jei jaunuolis nemato problemos, tai jam padėti negalima. Kaip galima padėti tam, kuriam pagalbos nereikia?
-Išeina taip, kad problemą turite būtent jūs – perdėtai jaudinatės dėl sūnaus. Ko jūs norėtumėte vietoj įtampos?
Moteris nesuprato mano klausimo ir tęsė savo stiliumi:
-Noriu, kad jis gerai išlaikytų egzaminus.
Teko “pakapstyti”, kas slepiasi po jos nervinimusi:
-Ir ką tai jums duos, kai jis gerai išlaikys egzaminus?
-Jis turės gerą pagrindą įstojimui į aukštesniąsias mokyklas.
-Ir kai jis turės didelę tikimybę įstoti ten, kur jis nori, ką tai duos JUMS?
-Aš būsiu patenkinta.
-Ir kaip jausitės, kai būsit patenkinta?
-Aš būsiu rami ir atsipalaidavusi. Būsiu laiminga.
-Iš tiesų jūs norite būti rami ir atsipalaidavusi. Integralinis neuroprogramavimas pateikia daugybę psichotechnikų, kaip dirbti su nemaloniomis būsenomis ir jas pakeisti į ramybę, atsipalaidavimą, neutralumą ir kt. Jūs tikrai jas žinote, nes kaip matau, lankote S.Kovaliovo seminarus.
-Noriu, kad jis gerai išlaikytų egzaminus.
Teko “pakapstyti”, kas slepiasi po jos nervinimusi:
-Ir ką tai jums duos, kai jis gerai išlaikys egzaminus?
-Jis turės gerą pagrindą įstojimui į aukštesniąsias mokyklas.
-Ir kai jis turės didelę tikimybę įstoti ten, kur jis nori, ką tai duos JUMS?
-Aš būsiu patenkinta.
-Ir kaip jausitės, kai būsit patenkinta?
-Aš būsiu rami ir atsipalaidavusi. Būsiu laiminga.
-Iš tiesų jūs norite būti rami ir atsipalaidavusi. Integralinis neuroprogramavimas pateikia daugybę psichotechnikų, kaip dirbti su nemaloniomis būsenomis ir jas pakeisti į ramybę, atsipalaidavimą, neutralumą ir kt. Jūs tikrai jas žinote, nes kaip matau, lankote S.Kovaliovo seminarus.
Tada trumpai priminiau moteriai keletą psichotechnikų,
kurias ji galėtų
galėtų atlikti savarankiškai. Pabaigai pridūriau, kad kaip rodo praktika,
sėkmingi verslininkai ar šiaip laimingi žmonės paprastai nebuvo mokyklai
patogiais vaikais, paklusniai
kremtančiais mokyklinę programą.
Kur kas svarbiau išsiugdyti tokius bruožus kaip savo nuomonės ir
požiūrio turėjimas, atkaklumas, sugebėjimas apginti savo požiūrį, kūrybiškumas
ir pan.
Panašu, kad pastaroji informacija turėjo moteriai
didžiausią įtaką.
-Tai reiškia, kad mano sūnus, nesikremtantis dėl egzaminų rezultatų ir drąsiai reiškiantis savo nuomonę, yra normalus!
Beliko pridurti:-Tai reiškia, kad mano sūnus, nesikremtantis dėl egzaminų rezultatų ir drąsiai reiškiantis savo nuomonę, yra normalus!
-Tikrai taip!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą