2017 m. vasario 8 d., trečiadienis

Ar reikalinga man informacija apie dalykus, kurių negaliu pakeisti?

Ar reikalinga man informacija apie dalykus, kurių negaliu pakeisti?

Šis amžius ne be reikalo vadinamas informacijos amžiumi. Tos informacijos yra tiek daug, kad tenka atsirinkti,kas yra svarbu, o kas – ne.  Deja, dažnai šito padaryti nesugebame.

Pamenate situaciją, kai daktaras Vatsonas paklausė Šerloko Holmso apie Anglijos karalienę: „Kaip, Holmsai! Jūs nežinote Anglijos karalienės?!”  Kai Vatsonas papasakojo apie Anglijos karalienę, Šerlokas Holmsas atsakė:
-Didelis dėkui, Vatsonai. O dabar aš pasistengsiu tai užmiršti.
-Kaip tai?! – sušuko daktaras Vatsonas.
-Pirma, tos žinios man visiškai nereikalingos.  O antra, jos užpildo ir užteršia galvą.

Kaip manote, kas buvo teisus – Šerlokas Holmsas ar daktaras Vatsonas? Iš tiesų mes žinome labai daug dalykų, kurių niekaip negalime paveikti.

Štai jūs perskaitėte žinutę, kad kažkur Europoje nukrito keleivinis lėktuvas. Jums neramu, nes draugai planuoja skristi lėktuvu į Barseloną.  O jeigu ir jiems taip... Tokiu būdu jūs galite jaudintis, jausti įtampą, o tai tiesiogine ta žodžio prasme, trukdys jums ramiai gyventi.

Kad taip neatsitiktų, svarbu visų pirma įvertinti, ar mano valioje ir jėgose ką nors pakeisti. Jei pakeisti neįmanoma, tai šį žinojimą (kuris trukdo gyventi) galima nusiųsti į užmiršimo zoną.  Tiesiog įsivaizduokite, kaip savo nerimą ištraukiate iš savęs ir nunešate jį į užmiršimo zoną, kurios vietą nustatote užduodami sau klausimą: kur būtų mano užmiršimo zona, jei aš žinočiau, kur ji yra?

Toks vaikiškas žaidimas, o tiksliau – psichotechnika, leidžia paleisti nereikalingus žinojimus apie dalykus, kurių aš vis tiek niekaip negaliu įtakoti. Kam jaudintis ir eikvoti savo psichinę energiją dalykams, kurie nuo manęs nepriklauso.

Iš tiesų teisus Šerlokas Holmsas, sakydamas, kad nereikalingą informaciją reikia užmiršti.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą